home profile Affiliates twitter Facebook follow
Kursus Kepimpinan Ketua Pengawas Peringkat Negeri Johor ♥
1.10.12 @ 8:28 PM | 0 Hug and Kisses
Assalamualaikum gaiss! :D


See the tajuk yang panjang gila babeng aku nak taip tuh? Haha, jangan buat buat terkejut aku jadi Bakal Ketua Pengawas next year! /Insyaallah\ Btw, aku rindu nak update blog! Muah muah kau blog! 
So jomm terjah ke agenda utama kitaa! *ayat skema*

Kem ini diadakan selama 3 Hari 2 Malam di SMK(A) Maahad Muar. Hhaha jap jap, skema lagi! Mula-2 aku dengan wakil pelajar sekolah yg lain daripada daerah Batu Pahat kumpul di PPD. Setiap sekolah satu johor kena hantar wakil sorang! So memang mula-2 aku sampai PPD aku tak kenal sesapa lah! Dahlah Cikgu Ainon hantar aku pepagi! -,-''
Orang first yang aku jumpa is Gan Han Wei. Muka mcm melayu tapi orang Cina mix Siam. Memang tak percaya gilaa! Lepastu aku beranikan diri untuk menegur si gadi ayu berbaju kurung warna biru iaitu Roy Haiza ! Perempuan k? :P Aku orang pertama tegur dia! (Y) 
Lepas semua murid dah cukup berkumpul kat PPD, kitorang gerak naik bas pergi Muar. Perjalanan dalam mengambil masa selama 2 Jam /Kot\ Kitorang selamat mendarat around pukul 1 lebih gitulah.

So lepas dah sampai buatlah apa yg patut solat ape semua tuh. Masa mula-2 sampai kat Maahad aku just kawan dengan budak daerah aku je. Sebab yg lain tak knal. Lepastuh kitorang diarahkan masuk dewan. Dah masuk BB aku kena simpan! T^T . Kitorang buat ice breaking best gilaa!! Dapat sekumpulan dengan Roy lagi sekali. So aku ada kenal orang. Lepastuh sekumpulan dengan Penghulu Kursus tuh. Nama dia Afiq budak JB. Best! Nama group kitorang Kaizen dan kumpulan no 20. /GroupLast\. Ada Danny,Azri,Fadhilah,Farhan,Vani,Zhi Sun, Ira, Rankin,Zakwan,Zarul,Afiq dan Roy. Kitorang memang happening! :"D
Lepas dah Check-In asrama kitorang buat persiapan diri for malam. Ada ceramah 2 Jam aku ngantok gilaa! -,-'' Dahlah petang kena marah Kem Komanden sebab lambat turun dewan! Kitorang kena ikut masa! Takleh lambat. Memang Best lah kan! Lepastu kitorang tidur around pukul 2.00 am. 

The next day, kitorang kena bangun pukul 5.30 am. Bayangkan berapa jam je tidur? memang kuliah subuh aku lentok lah! :D Penat kott. Pagi ada senamrobik. And then kitorang ada Explorace yang paling awesome. Such as, kena beli barang keperluan cukup satu group dengan guna 60sen je! , Nyanyi lagu sambil kena simbah air, kena jaga barang amanah, tangan setiap ahli kumpulan kena ikat antra stu sama lain, pakai kostum, nilai isu semasa, cari tumbuhan dan etc. Best gilerr! Tapi cuaca gerimis tapi kitorang tak kesah! :P

Malamnya ada aktiviti yg buatkan kitorang stress. Susah nak describe. PakDin dengan PakMi /fasi\ permainkan JERI kitorang. Memang gilaa ahh! Penghulu kena mandi air daripada belon. Kitorang malam tuh memang kena habes lah! Dah fedapp gilerr! Overall best lah! Kenangan yang takleh lupa

Paginya kitorang kemas-2 beg nak balik dahh :( Lepas senamrobik and sarapan balik dorm kemas beg. Sedih jugak rasanya. Sampai dewan ada acara penutup. Masa tayangan video sepanjang program tuh rasa mcm nak menangis pon ade! :'( Nak je ulang balik time-2 tuh! Pas dah habes penutupan bas sampai lepas makan tengahhari. Bas balik BP lambat ! -,-' Aku sempat tangkap gambar dengan diorang. :) Lepas balik abang am and amim ambek aku! Terus p Care4 beli coolblog dengan p McD nak try Samurai Burger. Not bad lah! :D Pastuh sampai rumahh ! :D
Overall, aku boleh cakap. Ni kursus terbest aku pernah pergi! Aku akan rindu diorang semua!! :(
Tuh je nak share! Terima kasih keran reti membaca! Haha :D Assalamualaikum! :D
Jom cekedot gambar! :D

Kena pakai benda alah ni time Explorace

Nama sapa tuh!! :D

Kertas biru ni, aku buat tempat rujukan nama penceramah

Tengok kita tanda program yg dah berjalan! :(




Ketua Pengawas From Batu Pahat! (Y) Insyaallah! :') 
I am somebody

Quote Of The Day

" How i supposed to be everything they expect me to be when i alone "




















ASSALAMUALAIKUM AND HELLO EARTHLINGS! NOW YOU HAVE ENTER TO ADAM'S BLOG! DON'T USE HARSHWORD IN MY BLOG! DO FOLLOW AND COMMENT OK? LOVE YOU! :*
comment

Credits
Layout made by S.Mell
Inspiration from fallingyou
resources from x x x x x.
◄ OLDER POSTS // NEWER POSTS ►